Dag 3 - Laatste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 3 - Laatste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Laatste dag New York

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Laatste dag New York, veel gepland maar geen hele grote dingen. De planning had Joran gemaakt en aan ons verteld aan de ontbijttafel bij hetzelfde restaurantje als gister. We zouden starten in de buurt van het hotel van Herman & Han, waar we ze ook ontmoetten. Daar gingen we naar een souvenirwinkel en de M&M store. Echt niet normaal al die spullen daar van M&M! Herman en ik hadden nog onze 'm&m-mood' laten scannen, allebei goud. Vervolgens liepen we langs Radio City Music Hall richting Rockefeller Center. We wilden graag de scène van Home Alone bij de kerstboom naspelen, maar dat is er niet meer van gekomen. Om het hoekje zat de St. Patrick Kathedraal, waar we ook graag naartoe wilden. Ze waren er aan het renoveren dus heel lang bleven we niet, maar we hebben wel kunnen zien dat hij enorm en heel mooi is. Op het trappetje voor de kerk hadden we Wi-Fi dus namen we een pauze. Nog even een selfiestokfoto gemaakt en toen zijn we weer verder gegaan naar onze volgende bestemming, Grand Central Station. Het was een enorme hal, erg mooi! Vanaf daar liepen we via het gebouw van de VN richting het Central Park, eerst nog een lekkere lunch (hotdogs en burgers) en toen langs de Apple Store. Joran voelde zich daar natuurlijk helemaal thuis, dus hadden we een tijd afgesproken dat we elkaar weer zouden zien. Ik denk dat we rond half 4 in Central Park waren. Daar hebben we even gelegen, zoals Herman zei, dat hadden we verdiend. Na een behoorlijk stuk lopen vanaf het park, waren we weer in ons hotel. Even zwemmen, relaxen, en voorbereiden voor de avond. We gingen eten bij 'The Boathouse' in Central Park. We waren helemaal dressed up en gingen met de metro richting het restaurant, rond 8 uur konden we aan tafel. Het was een prachtig plekje! We zaten aan het water en hadden een superdiner ^^ Na het avondeten zijn we weer met de metro downtown gegaan. Deze avond zouden we (wel) de Empire State Building op gaan. We hadden al de kaartjes en wisten van gister hoe we moesten lopen. We hadden een shortcut genomen die eigenlijk alleen mocht met speciale kaartjes, maar ach hahah. Het was behoorlijk druk vergeleken met gister dus die shortcut kwam wel goed uit. Na een poosje in de rij mochten we dan eindelijk de lift in naar boven! Eerst verdieping 86... Al die lichtjes, echt niet normaal, waanzinnig! We hebben het hele rondje gelopen en proberen gebouwen te herkennen waar we zijn geweest. Iedereen stond in de rij om weer naar beneden te gaan maar wij gingen nog een stapje verder, wij gingen naar 102! Dat was een smallere ruimte in de punt van de toren, precies hetzelfde maar dan nog een stuk hoger! Echt waauw. Het was inmiddels al behoorlijk laat en we moesten ook nog naar beneden en naar het hotel lopen. Ik denk dat we uiteindelijk rond 1 uur weer terug waren. En om 4 uur zouden we weer op moeten staan want om 5 uur zou de taxi klaarstaan om ons naar het vliegveld te brengen. New York was echt super! Nu op naar Las Vegas!
-Mara

• 27 Juli 2014 - 15:49

Ronald En Ria:

Haidiho allemaal,

Leuk om te lezen hoe jullie reilen en zeilen.
    Heb niet iedere dag de tijd , dus ben benieuwd naar het complete verhaal
    als jullie weer een boek ervan maken.
    Komende week helaas mega druk , maar nee zeggen kan niet meer in deze tijd.
    Geniet er lekker van !!!!

XXXX RI en Ro