Dag 2 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 2 in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 2 in New York

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we onder de grond, op het water en in de lucht geweest. Even na 7 werden we wakker in Big Apple. Ik ben de dag begonnen met een 10 km duurloopje door Central Park. Na het ontbijt met pannenkoeken, eieren en bacon vertrokken we met metrolijn R naar Downtown Manhattan. Daar troffen we Han en Herman op afgesproken plek. We zijn meteen naar het 9/11 Memorial gegaan. Daar past alleen een respectvolle stilte. Een zeer indrukwekkend monument; al die 3000 namen in het brons (met witte rozen voor de jarigen), het vallende water en de survivor tree.
Vervolgens met een korte wandeling via Wall Street met beursgebouw naar de boot van de Staten Island Ferry. Op de ferry hadden we goed uitzicht op de skyline en het Vrijheidsbeeld. Na een heen-en-weertje met de boot waren we toe aan een Subway-lunch. Daarna hebben we ook het gedenkmonument voor de Vietnam veteranen bewonderd. Toen was het tijd voor het figuurlijk en letterlijke hoogtepunt van de dag; een vlucht met een helikopter boven de Hudson River. Met Joran als co-piloot konden we genieten van het uitzicht: Wauwwww! Super.
De dag was nog niet voorbij, want ook de Empire State Building stond nog op het program. Omdat alles zo vlot verliep konden we ook bij Macy's naar binnen: veel kijken, kijken en nog niets kopen.
De avondmaal werd geen picknick maar Mexicaanse smullen in het Bryant Park. Heerlijk, voor wijn echter geen toestemming, maar wel met een taartje toe. Toen het slotakkoord van de dag: de Empire State (dachten we). Vlak voordat we wilden inchecken bij de lift begon het te onweren (de visibilety was zero). We hebben onze kaarten omgewisseld en willen nu morgen gaan. Via wat shops (sport en caps) zijn we terug gegaan naar het hotel; douchen, foto's terugkijken, blog bijwerken, mail checken, plannen voor morgen maken en lekker slapen.
We gaan binnenkort foto's aan de blog toevoegen.
-Jan

• 24 Juli 2014 - 07:38

Maria:

He Hallo, wat veel doen jullie op 1 dag jeetje ja het is indrukwekkend 9/11.
    Hier hebben we de rouwstoet voorbij zien gaan op de tv misschien hebben jullie ook wat gezien het werd live uitgezonden op CNN.
    Heel indrukwekkend.
    Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben veel plezier en have fun.
    Hier is alles redelijk wel. Liefs voor iedereen. R & R.