Dag 21 & 22 - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 21 & 22 - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 21 & 22 - Bryce

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Maandagochtend zijn we de dag rustig begonnen. Het was behoorlijk warm. In de schaduw van de camper aten we ons gebruikelijke ontbijtje: vers fruit, warme toast en wafels. Met wederom een prachtig uitzicht vanaf onze campingplaats. Daarna een lekkere ‘buitendouche’ dmv de outdoor-shower van de camper. Daarna de gebruikelijke procedure bij het vertrek van de camping: afvalwater lozen, benzine tanken en de freshwatertank vullen. Voordat we vertrokken lukte het om de Buschbroers en (o)pa Hofmeester te bellen.
De relatief korte route (2 ½ uur) ging vandaag naar Bryce National Park. Onderweg inkopen gedaan in Kanab en geluncht in Hatch. Tijdens de rit moesten we onze klokken aanpassen. We reden van Arizona naar Utah. Daar wordt de mountain-time gebruikt, een uur tijdverschil met pacific-time (“we lost an our”). Bij het inchecken op de camping vernamen we dat er de komende dagen regen verwacht werd. Daarom zijn we meteen het Nationale Park Bryce gaan bekijken. De shuttlebus, die bij onze camping stopte, bracht ons in 15 minuten naar Bryce-Point. Wat we daar zagen hadden we nog nooit gezien: een wirwar aan rode (en witte) puntige rots-formaties (hoodoos). Wederom een waanzinnig mooi natuurverschijnsel. Na bijna een uur rondkijken en foto’s nemen begon inderdaad het onweer te naderen. Snel met de shuttle weer terug naar de camping. Daar was ondertussen onze was klaar. We hebben gewoon buiten kunnen eten want het bleef gelukkig droog. Helaas begon de dinsdagochtend wel nat. Voor de eerste keer hebben we binnen ontbeten. De ochtend hebben we verder wat geluierd (filmpje gekeken, souvenirtjes gekocht en spelletje gedaan). Na de lunch zijn we weer met de shuttlebus naar het park gegaan. We hadden de meegenomen regenponcho’s niet nodig. Nee, de zon brak door. Waardoor de rode rotsen er nog mooier uitzagen. We hebben een prachtige wandeling langs, door en over de rotsen en kloven gemaakt ( de Najavo-loop trail). Een van onze mooiste wandelingen. De shuttle bracht ons weer vlot terug waardoor we nog een lekkere namiddag en avond bij de camper hadden; kampvuurtje maken, barricade gespeeld, een beetje appen en ons voorbereiden voor Zion National Park. Dat is ons laatste park. Het gaat nu opschieten, vrijdag moeten we onze camper inleveren in Las Vegas.
-Jan