Dag 8 & 9 - Yosemite, NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 8 & 9 - Yosemite, NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 8 & 9 - Yosemite, NP

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Ik ben aangewezen om het blog te vullen met een verslag over onze 2 dagen in Yosemite NP. Graag zelfs. Want zelden zo'n mooi natuurgebied gezien. Dinsdag (de 29e juli) vertrokken we uit Sequoia NP richting het noordelijker gelegen Yosemite. Toch wel bijna een rit van zo'n 4 uur. Halverwege hebben we onze voorraden aangevuld in Fresno. Daarna over de freeway 41 naar de volgende camping (Wawoma).
Bij de ingang van het Nationaal Park kregen we te horen van een parkranger dat bij El Portal (in het park) een grote bosbrand woedde en dat de beren erg actief waren deze zomer. Een leuke start van het park. Maar gelukkig hebben we van beiden geen last gehad. Nee, we hebben juist genoten van de prachtige vista points (uitzichtpunten), bossen met nog meer sequoia reuze bomen, watervallen en zelfs een mooi strandje in Yosemite Valley. We hebben gewandeld en gezwommen (ik in een zwembad en de anderen in een koud beekje). Verder hebben we geklommen op mega rotsen en een oud postkoets-dorpje bekeken. En dat alles tussen de 4000 en 6000 foot hoogte (= 1300 en 2000 meter).
Gelukkig konden we de 2e nacht een kampeerplekje krijgen bij de Upper Pines (in het noorden van het park). Dat scheelde weer een uur terug rijden. Op beide campings hebben we een mooi vuurtje gestookt.
We ruiken allemaal naar rook, we hebben ook al dagen geen douche gezien. Na 4 dagen kamperen in de bossen en bergen gaan we morgen weer richting de bewoonde wereld: richting San Francisco.
Tot nu toe gaat alles prima en genieten we van de reis.
De Amerikanen zijn ook erg aardig en hulpvaardig. Ondanks het hoogseizoen hebben we nog amper veel drukte meegemaakt. Het weer is ook prima, we eten veel lekkers en we slapen goed (zelfs langer dan thuis). Lieve groet aan allen,
-Jan

• 02 Augustus 2014 - 11:54

Ronald En Ria:

Gaaf allemaal !! Hier alles goed , chemo zit er weer lekker in en doet z'n werk.
    Geniet er lekker van allemaal .!!!! XXXX

• 03 Augustus 2014 - 08:27

Loek En Tonny :

hiep hiep hoera Joran, van harte gefeliciteerd ook jullie Jan Marijke en mara, misschien komen we nog even langs , geniet weer verder ,wij doen het van jullie leuke verslagen , lieve groet van ons o loek en t ton .xxx