Dag 12 - Highway 1 - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 12 - Highway 1 - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Highway 1

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Big Sur

We vonden het lekker om de dag rustig te beginnen en alles op ons gemakje te doen. Ik denk dat we rond half 11 van de camping vertrokken. We hadden weer rond San Francisco pech met de drukte waardoor we een beetje spijt kregen dat we het zo rustig aan hebben gedaan. Gelukkig konden we na een tijdje weer doorrijden en ging het een stuk sneller. We kregen trek maar we wilden liever niet een grote stop maken. Dus we stopten in Monterrey en deden inkopen bij een bio-winkel, ook voor de lunch. Toen we weer verder gingen rijden, ging mams bij mij achterin zitten en Joran naast papa. Mama en ik hadden alle lunchspullen bij ons liggen en maakten broodjes klaar terwijl we reden. Dat ging erg goed en is zeker voor herhaling vatbaar! Onderweg zijn we ook nog een paar keer gestopt bij mooie uitzichtpunten, het was prachtig aan de High Way 1! Een mooie blauwe zee, met heel licht zand. We hadden veel gereden en wilden op zoek gaan naar een camping. Maar er waren minder campings te vinden dan verwacht.. Als we een camping hadden gevonden zat hij vol en raadde ze een camping aan van een paar mile verder. Maar toen kwamen we bij een kleine campground aan waar niemand ons iets over had verteld. Het was inmiddels 8 uur en we wilden het liefste niet meer rijden, dus papa deed z’n best om een plekje te krijgen. En dat lukte! Het was een hele primitieve camping, maar wel met prachtig uitzicht op de oceaan! Joran en ik hebben nog een kleine wandeling gemaakt naar de oceaan, mama was aan het koken en papa was hout aan het sprokkelen voor een kampvuurtje. Terwijl de rest met elkaar om het vuur zat, was ik vlaggetjes aan het maken van een kartonnenzak. Want…. Joran wordt morgen 17!! We hebben alleen niks van slingers of ballonnen mee, dus gaan we de kartonnen driehoekjes aan een waslijn in de camper ophangen. Morgen gaan we het 2e deel van de High Way 1 rijden en Jorans verjaardag vieren. (taart!!) Trusten!