Dag 27 t/m 32 - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 27 t/m 32 - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 27 t/m 32 - Orlando

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

We zijn inmiddels al bijna een weekje thuis en we hebben al een hoop verhalen aan jullie kunnen vertellen. Het verslag van Orlando lag nog klaar maar heb ik nog niet kunnen posten. Het is wat later maar hier zijn dus de kleine stukjes per dag.

Maandag, vroeg in de ochtend kwamen we aan op het vliegveld in Orlando, we hadden een goede vlucht gehad maar helaas niet allemaal even goed kunnen slapen. Het uitchecken ging weer erg snel en het regelen van de huurauto ging ook vlot. We mochten kiezen uit een rij auto´s met fullsize-formaat. We hebben een hele ruime, witte Chrysler Dudge gekozen en kwamen rond 7 uur aan bij onze huurvilla. Het is echt super hier! We hebben een zwembad, 3 badkamers, 4 slaapkamers, Wi-Fi en een kamer met een biljarttafel en air-hockey. Die dag hebben we het lekker rustig aan gedaan, nog even op bed gelegen, gezwommen en onze eerste inkopen gedaan.

Dinsdag hebben we heerlijk uit kunnen slapen en zijn we in de ochtend gelijk het zwembad ingesprongen. In de middag zijn we naar een grote outlet gegaan en hebben we daar geshopt.

Op woensdag zijn we naar het pretpark Universal Studio’s gegaan. Het was heeel gaaf! We hadden een pas voor beide parken en begonnen bij het Island of Adventure. Dat park was verdeeld in een aantal verschillende thema’s, onder andere Harry Potter en Jurassic Park. Het was behoorlijk rustig in het park waardoor we superveel hebben kunnen doen! Op ongeveer de helft van onze dag zijn we met een trein (in het thema van Harry Potter) naar het andere park gegaan. Daar hebben we ook nog heel veel gedaan maar het was wel een stuk drukker in dit park. Om ongeveer half 11 waren we thuis. Het was een ontzettend gave dag!

Omdat woensdag zo’n lange dag was hebben we het donderdag weer lekker rustig aan gedaan. Eind van de middag wilden we toch nog wat doen en hebben we een korte, mooie wandeling gemaakt bij Tibet Lake. Het is een gebied met veel wilde dieren, maar die hebben we niet gezien.

Vrijdag was onze laatste ‘echte’ dag. We wilden nog heel graag naar het strand hier gaan want die schenen prachtig te zijn! Eind van de ochtend zijn we eerst nog naar een Mall gegaan en daar ook nog even gewinkeld. Vervolgens zijn we naar Clearwater Beach gegaan. Het was inderdaad heeel mooi, het zand was bijna wit! Van de Middellandse Zee waren we gewend om de zee als afkoeling te gebruiken… Maar dat was hier niet het geval, het water was ongeveer 30° C! Op de terugweg regende het en was er onweer. Als avondeten hadden we wat bij Domino´s pizza gehaald en dat thuis lekker opgegeten.

Nu is het hier zaterdagochtend en moeten we eigenlijk 10 uur het huis uit. Maar we moeten om half 3 op het vliegveld zijn dus gaan we wat later zodat we gelijk door kunnen rijden. Vanaf Orlando vliegen we eerst naar Atlanta en daarna naar Amsterdam, daar landen we om ongeveer 11 uur!

Het was een supervakantie vol met fantastische herinneringen!

• 29 Augustus 2014 - 19:02

Tante Greet:

Ja, we hebben jullie al gezien en veel gehoord. Wat een prachtige vacantie, alle vier bedankt dat we mee hebben mogen genieten.