Einde van de camperreis - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Einde van de camperreis - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Einde van de camperreis

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Onze 1e campertoer zit er op. We hebben voor jullie (en ook voor onszelf) de reisdagen beschreven in het Amerikablog. We sluiten daarom de campertour niet af met een verhalende terugblik maar sommen graag onze ervaringen in een getallenreeks op.
22 dagen zijn we op pad geweest met onze Moturis Ford E23
21 dagen hadden we zonnig warm weer
16 verschillende campings hebben we bezocht
13 van die campings hadden we ruim van tevoren gereserveerd
7 Nationale Parken hebben we gezien
13 overnachtingen brachten we door op full hooked-up plaatsen
3 grote wereldsteden gingen we door
2 keer zijn we een bekende tegengekomen
0 keer zijn we verkeerd gereden (wel 1x met de fietstocht in San Francisco)
8 verschillende vervoersmiddelen hebben we gebruikt (o.a. ferry’s, een kabelbaan en een helikopter)
9 kampvuurtjes hebben we gestookt
7 campings hadden Wi-Fi
5 maal hebben we gezwommen
4 staten hebben we doorkruist (Utah, Arizona, Nevada en Californië)
0 keer hebben we de TV, oven en generator van de camper gebruikt
4 maal heeft Marijke haar wasje kunnen doen
4 campings hadden zeezicht
2 campings waren veredelde parkeerplaatsen
10tallen wilde dieren hebben we gezien (o.a. zeeolifanten, kolibries, veel herten en bluejays)
100den mooie uitzichtpunten en evenzo vele prachtige verschillende landschappen hebben we bewonderd
1000den miles (4430 km.) hebben we gereden: op eindeloze freeways, in gehuchten, op bochtige bergweggetjes, op 6-baans snelwegen en langs diepe ravijnen.

Deze vakantie gaan we nooit vergeten. Het heeft een grote indruk op ons gemaakt. Deze 3 weken zijn eigenlijk probleemloos verlopen; de planning, de voorbereidingen, de keuzes van tevoren en de aanpassingen onderweg; alles klopte. (Dank je wel Susan van TravelHome voor de tips).

Ook met z’n vieren ging het prima. Ik was chauffeur, regelde de reserveringen en maakte het vuur (met Joran), Marijke zorgde voor het eten, las de kaart, de financiën en de was. Joran zorgde voor de techniek en bereide ons voor op de volgende dag, Mara hield de foto’s en het blog bij en zorgde met Joran voor de muzikale ondersteuning. De rest deden we allemaal samen. Wat een team!
-Jan

• 17 Augustus 2014 - 08:10

Maria:

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en zo ontzettend leuk voor de mensen die achterbleven de verhalen wat jullie allemaal mee hebben gemaakt heel erg leuk. bedankt.
    R & R

• 17 Augustus 2014 - 13:28

Tante Greet:

Bedankt voor alle reisverhalen, we hebben ervan genoten en gaan ze zeer zeker missen.
    Veel plezier in Orlando en tot ziens.
    Vijlige vlucht terug.
    With love.

• 17 Augustus 2014 - 16:12

Ronald En Ria:

Zeker een top team !!!! ik zoek nog mensen. xxxx

• 28 Augustus 2014 - 12:00

Susanne (Travelhome):

Goedemiddag, Met heel veel plezier heb ik uw website, de verslagen en de foto's bekeken.
    Uw reis ziet er geweldig uit. Super!
    Fijn dat ik u hierbij een beetje heb kunnen helpen.
    Groeten en wie weet tot ziens, want als de camperreis-kriebels eenmaal komen... :)

Susanne

Travelhome