Dag 18 - Route 66 & Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 18 - Route 66 & Grand Canyon - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Route 66 & Grand Canyon

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Kingman

Vandaag hadden we een reisdag van ongeveer 7 uur. Daarvan hebben we maar 3 en een half uur in de auto gezeten. We zijn namelijk meerdere keren gestopt waardoor het niet echt als een reisdag voelde. We zijn gestopt bij Kingman, een van de bekende route 66 plaatsen. En later hebben we heerlijk geluncht bij het route 66 café in Williams, ook een van die bekende dorpjes. Het was er erg leuk om rond te lopen, alles was in het thema van de jaren 60. Toen we daar rondliepen zag mama een winkeltje met informatie over helikoptervluchten over de Grand Canyon, dat hebben we alle 4 voor onze verjaardag gekregen. Er was alleen nog plek voor morgen om 4 uur, dus…. Dat hebben we geregeld! Toen we bijna bij de ingang van het National Park waren, zagen we het vliegveld waar we morgen naartoe moeten, spannend! We reden als eerste naar onze camping om daar vervolgens plannen te maken voor de rest van de middag, het was pas 3 uur. Onze camping zit vlakbij het Visitors Center, waar meerdere trails beginnen. Dus we hebben vanaf daar een prachtige wandeling gemaakt langs de Grand Canyon. Waanzinnig!! We zijn gestopt bij elk uitzichtpunt, woowowo, echt niet normaal…. Morgen gaat paps 5 uur opstaan om de zonsopgang te bekijken. In de ochtend en middag gaan we weer een gave wandeling maken, wat meer naar de andere kant. En natuurlijk de helikoptervlucht! Aaah, we hebben er zin in!!!
-Mara