Halfway there - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Halfway there - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Halfway there

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

De vakantie is nu halverwege. Tijd voor een review tot nu toe met een overzicht van een aantal persoonlijke observaties en ervaringen.
Amerika is inderdaad een mega groot land. Alles is groot en niet alleen de honderden wolkenkrabbers en de reuze Sequoia-bomen. Een aantal andere voorbeelden: de kortste goederentrein die we zagen was 2,5 km lang. We hebben een aantal windmolenparken gezien: er staan geen 5, geen 50 of 500, maar 5000 windmolens bij elkaar. En tenslotte onze camper: hij is 8 meter lang. We vonden hem zoo groot de eerste dag. Wat blijkt? We hebben de kleinste RV (camper). We staan regelmatig tussen campers en trailers van 20 meter of langer.

De camper bevalt prima. We rijden er prima mee (tot nu toe 3000 kilometer in 13 dagen), we koken er heerlijk in en we toveren de camper ’s avonds om in 3 aparte slaapgedeeltes. Tijdens de ritten verzorgen Mara en Joran de muzikale ondersteuning (soms karaoke of musical-repertoire, vaak eigentijdse d(r)euntjes).

Wat valt nog meer op in de USA?
De mensen zijn echt aardig en hulpvaardig. Soms benaderen ze ons onverwacht en bieden hulp aan. We kunnen goed de weg vinden (zonder TomTom) de bewegwijzering is goed. De wegen zelf zijn minder geweldig: nogal ´bumpy´. Alles is trouwens overzichtelijk in blokken en rechte wegen verdeeld. Handig en overzichtelijk maar wel minder sfeervol. Je kunt overigens stukken freeways en interstates adopteren. Ook opvallend zijn de goed verzorgde en nette openbare toiletten. Bovendien vragen we ons af of de Amerikanen wel eens thuis eten, het aantal restaurants in dit land is enorm.

Het is natuurlijk hoogseizoen en zijn we niet de enige toeristen. Naast Amerikanen zijn er ook opvallend veel Aziaten, Duitsers en Nederlanders. Gelukkig hadden we al veel campings gereserveerd vanuit Nederland, want we zagen regelmatig het bordje FULL staan bij de entree (met name bij de kust).

Tips voor een volgende campertour: we zijn blij met onze broodrooster (4 in 1), de auto-oplader is bijna onmisbaar, de hangmat hebben we af en toe gebruikt, de goede wegenkaart van Hallweg Internationaal (nr. 5 Californie en nr 6 South West) werkt prima, de aangeschafte campingstoelen voldoen uitstekend en het 320-delig wegwerpservice-set is ook reuze handig.

En tenslotte voor ons zelf: Marijke bestelde Just een burger en een guard voor de wandeling. Mara knuffelt graag bomen (ook verbrande). Joran heeft reeds tweemaal aan bodemonderzoek gedaan (1x bij Lombard Street en 1x bij Pismo Beach). Mara haar veertje is gevlogen en haar vestje ligt nog op de top en Jan zag een steentje over het hoofd.
We hebben tot nu toe ongeveer 3000 foto’s gemaakt. Elke avond verzorgd Mara voor ons een foto-voorstelling en werkt ze aan haar blog. Alles is bijgewerkt en bij elke dag staan er enkele foto´s bij.

We zijn benieuwd wat de 2e helft van onze vakantie ons zal brengen. We houden jullie op de hoogte.
We genieten enorm, zien ontzettend veel. We hebben geen benul welke dag het is en letten amper op de tijd. Heerlijke vakantietijd dus.
Groet,
Jan

• 08 Augustus 2014 - 15:15

Monique:

Wat een leuke verhalen! Ik heb ons net aangemeld om ook e-mails te krijgen.
    Heb ze allemaal gelezen....Gaaf wat jullie allemaal doen en zien.
    Veel plezier nog!
    Liefs Martin, Monique, Joyce & Valentijn en Britt

• 09 Augustus 2014 - 07:32

Maria:

Wat een belevenisen allemaal ik hoop dat het 2 de gedeelte net zo mooi wordt waar ik niet aan twijfel.
    Heel veel plezier nog doeg. Maria