Dag 14 & 15 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 14 & 15 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 14 & 15 - Los Angeles

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

2 dagen LA zit erop. De eerste dag was weer voor de helft een reisdag. We vertrokken vanaf de camping in Carpenteria richting Los Angeles nadat we hadden ontbeten vlak op het strand. We zijn meerdere keren uitgestapt. 1 keer omdat we een aantal dolfijnen zagen zwemmen! We konden alleen hun vinnen zien. We zijn ook gestopt bij Malibu Beach. Daar hebben we heerlijk gedoken in de golven en gezwommen en op het strand gelegen, later in de camper geluncht. Toen we wat dichter bij de stad kwamen besloten we om naar Beverly Hills te gaan. Na kort in Beverly Hills rond gelopen te hebben zijn we naar een Visitors Center gegaan. Daar hebben we een paar plattegronden gekregen van de stad. We wilden ook graag een kaart hebben om te zien waar alle celebraties wonen, maar daarvoor moesten we naar een tankstation. We hebben eerst alle huizen opgezocht die we wilde zien en daar vervolgens een route van gemaakt. Het was zo lastig om iets van de huizen te kunnen zien. We zijn wel langs het huis van onder andere David Beckham, Paris Hilton en Bruce Springsteen gegaan! En het was sowieso al gaaf om rond te rijden bij al die waanzinnige huizen. Dus onze 1e middag LA was erg geslaagd. Rond 7 uur waren we op onze camping. Supermooi uitzicht op de zee, eigenlijk stonden we gewoon aan het strand. Ik had geïnformeerd op welke plek Ilse kwam te staan, want zij kwam de volgende avond ook naar onze camping, onze plekken waren haast tegenover elkaar! We hadden een heerlijk relaxte avond; gedoucht, filmpje gekeken, puzzeltje gemaakt. Paps en ik zijn nog even naar de Starbucks gereden voor Wi-Fi. We moesten ook plannen maken voor de 2e dag. We wilden niet met onze camper het verkeer in, dus zouden we met het openbaar vervoer gaan. We zijn eerst met de taxi naar het metrostation gegaan, paar keer over moeten stappen, en stapten uit bij de Walk of Fame, midden in Hollywood. We liepen op de perfecte plek, we zijn langs de ster van Micheal Jackson gegaan, en heel veel andere sterren gespot. We zijn veel winkeltjes ingegaan en voor de lunch namen we alle 4 een menu bij de Mac. Vanaf daar zijn we naar het punt gelopen waar je het Hollywood-sign kon zien, erg gaaf! Vervolgens zijn we naar het theater gegaan waar elk jaar de Oscars worden uitgereikt. We hadden echt superveel gezien en gingen met de metro Downtown. Daar hebben we een mooi rondje gelopen langs de Disney Concert Hall, de City Hall en een grote market, waar we een ijsje hebben gegeten. Daarna gingen ook nog naar Venice Beach. Daarvoor moesten we nog een tijdje met de metro, en vervolgens nog een stuk met de bus. Venice staat onder andere bekend om de straatartiesten, dat merkten we al snel. Toen we aan kwamen lopen stond er een grote groep mensen in een kring om een breakdance-groep heen. Ze maakten er een leuke show van. Verder hebben we even lekker gezeten aan het strand en over een marktje gelopen. Vanaf daar zijn we met de taxi naar de camping gegaan. Rond 7 uur waren we gearriveerd en ik had een SMS gekregen van Ilse dat zij er dan ook zou zijn. Ze kwam iets later maar aaah wat was het geweldig om d’r in LA te zien! We hebben over de golven gesprongen, aan een kampvuur gezeten en over het strand gewandeld. LA is een superstad!
-Mara

• 08 Augustus 2014 - 09:47

Tante Greet:

Wat hebben jullie weer veel gezien, we kregen vandaag 3 berichten tegelijk binnen, de foto's zijn geweldig.
    What can I say other than enjoy and stay safe.