Dag 10 & 11 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 10 & 11 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 10 & 11 - San Francisco

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De reis van Yosemite naar San Francisco duurde een stuk langer dan verwacht. Dat komt onder andere door het verkeer rond San Francisco, vanaf de stad stond het al vast. We hadden een KOA camping gereserveerd en wisten dat die ten noorden van de stad lag, maar hij lag nog noordelijker dan gedacht, Petaluma. We hebben er uiteindelijk 7 uur over gedaan, inclusief tussenstops. Een daarvan was een stop bij de Burger King voor de lunch. Omdat we zo lang in de auto moesten zitten konden we niks meer van San Francisco zien die dag. Dus we besloten om over de Golden Gate Bridge te rijden naar de camping, zodat we al wat sfeer konden proeven. Maar toen we zagen dat er een Vista-point was zijn we uitgestapt en hebben we er eigenlijk al een uitstapje van gemaakt. We hebben een stuk over de Golden Gate gelopen en onze ogen uitgekeken naar het zicht dat we daar hadden.
Het was een complete camping. We hadden elektriciteit, water, Wi-Fi, er was een zwembad en…. Er waren douches!! We hadden al een tijdje niet meer (normaal) kunnen douchen dus daar waren we erg blij mee. Paps kwam met het goede idee om de 2e dag met een ferry naar San Francisco te gaan, dan zouden we ook geen last van de verkeersdrukte hebben. Dus de volgende ochtend na het ontbijt, gingen we naar de ferry, het was een hele leuk tocht. Niet kort nadat we weer op het land waren, kwam ik een bekende tegen, heeeeel toevallig! Justus, een oud-klasgenoot van me. Zijn familie had ons aangeraden om met een fiets door de stad te gaan, dat leek ons ook erg leuk dus hebben we informatie gevraagd. We zagen een mooie route die door de hele stad ging en hebben de fietsen geregeld. Omdat Joran en ik onder de 18 jaar zijn, moesten we een helm op. We zijn naar Pier 39 gefietst, waar heel veel wilde zeeleeuwen bij elkaar lagen. Daar hebben we ook bij een leuk visrestaurantje geluncht. Toen zijn we doorgefietst richting de Golden Gate Bridge, ondertussen nog een paar keer gestopt bij mooie plekken of gebouwen. Onderweg kwam mams ook een bekende tegen, een collega! Het is zo’n grote stad en we komen gewoon 2 bekenden tegen! Na een tijdje moesten we een behoorlijk stuk stijgen met de fiets om bij de Golden Gate te komen. We hebben over de brug gereden maar hebben hem niet helemaal afgefietst, want het was erg druk. Vervolgens reden we verkeerd en moesten we een stadsroute nemen waardoor we de hoogteverschillen goed konden merken! We hebben nog nooit een stad gezien met zoveel hoogteverschillen, en ook behoorlijk stijl! Mama wilde graag naar Alamo Square, daar zijn heel veel aparte, gekleurde huisjes, erg schattig ^^ Daarna zijn we naar de Lombard Street gereden, daar is een straatje dat zigzaggend, heel stijl naar beneden gaat. Er stonden heel veel auto’s in de rij om dat straatje te beneden te rijden, maar je kon ook met de fiets. Dat hebben wij gedaan, mams en ik hebben gelopen hoor hahaha. Daarna hebben we nog een heel stuk door de stad gefietst langs onder andere de Coit Tower en een groot piramidevormig gebouw, heel gaaf! We hebben onze fietstocht afgerond met een klein stukje door China Town. Nadat we de fietsen hadden ingeleverd hebben we nog een stuk door de stad gelopen naar Union Square, een plein waar Joran graag naartoe wilde. Daar in de buurt zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. We hebben heerlijk Italiaans gegeten, alleen geen tijd voor een dessert gehad want we moesten de ferry halen om terug te gaan. Rond half 10 waren we weer op de camping, allemaal behoorlijk moe. Dus we lagen er niet heel laat in, maar waaauw wat een superdag! En wat hebben we weer veel gezien! ^^
-Mara

Tags: sf, fietstocht