Dag 1 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu Dag 1 - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan, Marijke, Joran en Mara Hofmeester - WaarBenJij.nu

Dag 1 - New York

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Jan, Marijke, Joran en Mara

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Het was een heel erg lange dag voor ons. 5 uur opgestaan, opgehaald door Ton en om 10 over 9 zou ons vliegtuig vertrekken vanaf Schiphol. Maar het was nog even spannend of wij daar wel in zouden zitten... We gingen onze kaarten regelen maar kwamen erachter dat we geen stoelnummers hadden. Toen heeft een vrouw van de KLM ons verteld dat we er ''random' zijn uitgepikt om op de 'standby-lijst' te komen staan. Dat houdt in dat we alleen mee zouden kunnen met het vliegtuig wanneer andere passagiers niet meer mee zouden gaan. We moesten dus tot vlak voor vertrek in spanning afwachten of dat het geval zou zijn. Anders zouden we een vlucht van 4 uur later moeten nemen. Maar jawel hoor, uiteindelijk kwam er een vrouw voor ons staan: "Hofmeester?". Dus mams staat half op en begint heel hard 'ja' te roepen. We mochten mee!! Natuurlijk waren we er erg blij mee!! We zaten wel 2 aan 2, een klein stukje van elkaar vandaan. Mams en paps naast elkaar, en Joran en ik. Het was een goede vlucht, bijna niet geslapen en zowat alleen maar films gekeken. Wat wel jammer was, was dat mama moest spugen, misselijk geworden.. Na 8 uur vliegen kwamen we aan op JFK en moesten we nog langs een aantal dingen: formulieren laten zien, paspoorten een aantal keer, vingerafdrukken en er werd een foto van ieder van ons gemaakt. We hadden beslist om met de taxi naar ons hotel te gaan, het was een leuk geel busje en na ongeveer 40 minuten waren we er. Inmiddels voelde mams zich gelukkig alweer wat beter ^^ We waren 2 uurtjes te vroeg om in te checken, maar toch mochten we onze tassen in de hotelkamer achterlaten. Vervolgens zijn we naar het High Line Park gegaan en een behoorlijk grote eerste stadswandeling gemaakt. Ons hotel is op 42nd street, en we hebben helemaal tot 14 gelopen, en weer terug.We zijn nog langs een kathedraal gegaan en zoals altijd een kaarsje aangestoken. Dit keer voor de slachtoffers van MH17... Op de terugweg zijn we langs het Cake Boss Café gegaan, waar ik graag naartoe wilde. Dat is van een programma dat ik vaak kijk op TLC. Toen we terug waren in ons hotel hebben we even een duik genomen in het zwembad hier. Om 7 uur hadden we afgesproken met Herman en Han op Time Square. Want jaaa, die zijn ook in New York! De dagen dat we hier zijn doen we samen alle uitstapjes. En vanavond was dat een gezellig restaurantje, als mooie start van deze supervakantie. Het was heerlijk en natuurlijk erg gezellig ^^ Het was inmiddels donker, dus gingen we weer naar Time Square. Al die lichten daar, en enorme gebouwen.. Niet normaal!!! Het was echt heeel gaaf om te zien. Nu zijn we dus weer in het hotel, en zijn helemaal uitgeteld. Morgen hebben we weer een lange dag, dus trusten!

• 23 Juli 2014 - 07:51

Maria:

Ik hoop dat je dit berichtje krijgt, wat een leuk verhaal en wat goed dat jullie toch op tijd naar New-York konden vliegen. Jullie moeder was luchtziek is ze toch nooit geweest? Maar ze is weer opgeknapt. Wat een leuke stad he. Geniet er maar lekker van en ik lees inderdaad alle verhalen. Nu vakantie je en veel plezier Have Fun groetjes aan degene die ik ken. van ons R & R.

• 23 Juli 2014 - 13:19

Tante Greet:

Hoi, wat fijn dat jullie toch mee konden vlegen. Leuk om je verhaal te lezen Mara. New York slaapt nooit, wat een lichten he.
    Veel plezier met Herman en Han en jullie alle vier.
    Groetjes en liefs voor zes. T.G